Intercut ”vill bli bäst i klassen” på service och support

Intercut serviceavdelning 2021

Intercut´s serviceteam för Messer Cutting Systems går på intensivutbildning inför den första installationen av nya ELEMENT serien. ELEMENT 400 är en multiprocessmaskin för termisk skärning med gas, plasma och fiberlaser.

Markus Lindelöf Servicechef Intercut: Vi vill verkligen ”bli bäst i klassen” på service och support. Intercut´s misson är att eliminera oplanerade stillestånd och ledtider. Internutbildning av våra kvalificerade tekniker är helt avgörande för att vi ska kunna svara upp mot kundernas förväntningar. Den här veckan har vi genomfört utbildning på en ny maskinserie med nytt styrsystem, nytt fasaggregat för fogberedning med plasma samt uppgraderade programvaror för beredning och maskinuppföljning.

Intercut serviceteam tillsammans med kursansvariga hos Messer Cutting Systems GmbH utanför Frankfurt.

V.bakre Markus Lindelöf Servicechef, Dennis Svensson Support/Utbildning, André Heim Chef kundsupport Europa, Helmut Schneider Utbildning ELEMENT, Ingo Staudinger Product Management Europa
F.rad Victor Hatfield Servicekoordinator, Robin Wukits Utbildning Europa, Fredrik Ekdahl Messertekniker, Rickard Wedin Messertekniker.

Robin Wukits, Messer utbildar Dennis Svensson som är expert på CADCAM hos Intercut.

Teoretisk utbildning av styrsystem och processtyrning inom termisk skärning.

Intercut´s Servicekoordinator Victor Hatfield framför ingången till Messer´s Serviceavdelning som är vår ”bakjour” när det behövs extraordinära insatser.